Thursday, September 29, 2016

SEMUANYA PERCUMA DI PUBLIC GOLD

Setiap kali ada bakal costumer memulakan bicara dengan saya merisik produk-produk public gold, saya perasan semuanya akan bertanya soalan yang sama iaitu, nak jadi ahli macam mana dan berapa kena bayar untuk jadi ahli. Untuk kesekian kali nya saya nak sebut bahawa tiada yuran keahlian untuk menjadi ahli atau membeli produk emas fizikal Public Gold.

Webpage Public Gold boleh diakses oleh sesiapa sahaja
Di Public Gold cukup sahaja dengan pembelian emas minimum 1 gram sudah layak bergelar ahli dengan diberikan nombor kod dan kata kunci yang membolehkan pelanggan tersebut mengekses maklumat-maklumat yang ada dalam web tersebut. Boleh rujuk web Public Gold www.publicgold.com.my. Pelanggan akan dapat jadi ahli dan dalam masa sama, emas 1 gram yang dibeli itu juga akan dapat dan tiada sebarang pengurangan berat. Untuk rekod, keahlian Public Gold hari ini sudah melebihi 80 ribu orang dan sebelum berakhir tahun ini dijangkakan keahliannya mencecah 100 ribu orang!!!!

GAP yang diperkenalkan oleh Public Gold banyak membantu pembeli yang mempuyai modal kecil, belian minimum adalah hanya 1 gram sahaja.
Selain itu antara soalan lazim yang ditanya adalah emas yang dibeli ini hendak disimpan di mana. Di Public Gold pelanggan boleh dapatkan perkhidmatan menyimpan emas secara percuma sahaja. Dengan pembelian melalui cara GAP pelanggan tidak perlu mengambil emas yang dibeli untuk disimpan sendiri. Public Gold akan menyimpan emas pelanggan tanpa sebarang caj sampai emas itu dituntut. Emas tersebut akan disimpan di Public Safe yang beroperasi di Pulau Pinang. Tidak ada had belian, beli lah sebanyak mana pun, emas akan tetap disimpan secara percuma.

Gambar saya bersama-sama rakan dealer Public Gold dari cawangan Kota Bharu, Kuala Terengganu dan Kuantan di hadapan Public Safe yang melawat keteguhan syarikat Public Gold di Pulau Pinang. Kami diberi peluang masuk ke dalam bangunan ini. 
Dengan cara ini masalah penyimpanan emas ini dapat diselesaikan dan pelanggan tidak perlu memikirkan di mana harus disimpan emas yang dibeli. Pilihan lain yang ada adalah dengan menyimpan di mana-mana safe box. Kini selain dari institusi kewangan yang ada menyediakan khidmat safe box, sudah banyak syarikat-syarikat swasta yang menyediakannya dengan dikenakan yuran tahunan mengikut size.

Poster umum Seminar Emas Percuma anjuran Public Gold
Di Public Gold juga menyediakan seminar-seminar emas secara percuma, tanpa apa-apa bayaran. Biasanya seminar-seminar ini diadakan setiap bulan di semua cawangan-cawangannya di seluruh negara. Dalam seminar-seminar ini peserta di dedahkan dengan asas-asas berkaitan dengan emas serta keperluan menyimpan emas serta tips-tips bagi memulakan penyimpanan emas ini. Bukan itu sahaja, malah peserta yang bertuah akan mendapat hadiah cabutan bertuah. Untuk nota, pada 14 September lepas saya telah menjadi Local Speaker seminar percuma ini untuk Public Gold cawangan Kota Bharu.

Menyampaikan hadiah cabutan bertuah berupa 0.5 gram goldbar kepada pelanggan yang bertuah dalam cabutan bertuah pada 14 September 2016 yang lepas di bilik seminar Public Gold cawangan Kota Bharu.
Satu lagi keistimewaan adalah harga belian adalah sama, tiada sistem kasta, dealer dan ahli (pelanggan) akan mendapat harga yang sama seawal pembelian pertama lagi. Pendek kata, seperti tajuk posting ini, semuanya percuma di Public Gold yang tiada di tempat-tempat lain. Apa yang penting adalah untuk memulakan langkah pertama sahaja. Jika memerlukan bimbingan untuk memulakan simpanan emas, jangan malu-malu untuk menghubungi saya. Call/sms/wassap 019 910 3043/ Mohd Rafie bin Yusof/ PG00059749 (Authorised Dealer Public Gold)

No comments:

Post a Comment