Wednesday, June 8, 2016

DARI PEMBELI KEPADA DEALER

Pembelian pertama saya berupa 4 keping dinar emas dan satu goldbar 20 gram rupa-rupanya membawa saya lebih jauh dalam dunia emas. Setelah mengambilnya dari branch Kota Bharu, saya ada menghubungi En Zulkifli Shafie dan mengucapkan terima kasih atas bantuannya kerana beliaulah yang menguruskan pembelian tersebut. Pada masa tersebut beliau menawarkan kepada saya untuk upgrade diri dari seorang pembeli kepada dealer Public Gold kerana Public Gold sedang mengadakan promosi melantik dealer-dealer baru dengan tawaran yang agak berpatutan. Saya minta tempoh beberapa hari untuk memikirkannya.
Poster Promosi Dealer
Selang beberapa hari saya menghubungi beliau dan bersetuju untuk menjadi dealer baru Public Gold. Atas pertolongan beliau juga saya telah menjadi Priority Dealer Public Gold. Dalam fikiran saya ketika itu, jika tidak aktif sekalipun saya tidak rugi apa-apa kerana keunikan menjadi dealer Public Gold adalah tiada bayaran yuran dikenakan. Saya hanya membeli emas dalam jumlah tertentu untuk membolehkan saya menjadi dealer dan jumlah emas tidak berkurang walau 1 gram dari pembeliaan, malah saya akan mendapat reward dari pembelian walaupun untuk diri sendiri.

No comments:

Post a Comment