Monday, June 27, 2016

DINAR; BUKAN SEKADAR MAS KAHWIN

Saya tidak berapa pasti tahun berapa, tetapi gambar sifu M.Nasir berkahwin dengan Marlia Musa amat-amat mengujakan selepas saya mula membeli emas fizikal. Semasa majlis akad nikah, M.Nasir telah memilih untuk menyediakan mas kahwin berupa Dinar Emas. Seingat saya selepas perkahwinan mereka, ramai pasangan yang menjadikan dinar emas pilihan sebagai Mas Kahwin.

Gambar Perkahwinan yang terpampang di dada-dada akhar
Terasa ruginya bila saya kahwin pada tahun 2005 dahulu, tidak menjadikan dinar emas sebagai mas kahwin. Bila saya mula terlibat dengan dunia emas, antara misi saya adalah untuk menarik lebih ramai bakal-bakal pasangan yang akan berkahwin untuk membuat kelainan dengan menjadikan dinar emas sebagai mas kahwin.

Junior sekolah saya, Che Mohd Rozaihan yang melangsungkan perkahwinan baru-baru ini menjadikan dinar emas sebagai mas kahwin.

Antara kelebihan menggunakan dinar emas sebagai mas kahwin jika dibandingkan dengan bentuk matawang adalah ianya susah untuk dicairkan untuk dibelanjakan walaupun senang digadai mahupun dijual kerana terasa sayang, tambah-tambah lagi ianya boleh dijadikan kenangan perkahwinan bersama gambar-gambar perkahwin dan  beberapa keping kad jemputan yang disimpan. Ianya menjadi "sentimental value". Bezanya nilai Dinar Emas tersebut akan bertambah dari setahun ke setahun. Jika dalam bentuk matawang, sayang macam manapun, akan dibelanjakan samada sedar atau tidak sedar. Senang sangat bocornya.

Gambar hiasan

Kepada yang berminat menjadikan Dinar Emas sebagai mas kahwin, mulakanlah langkah pertama anda untuk merealisasikan impinan anda bakal pasangan berjaya. Di Public Gold anda boleh menyimpan emas untuk tujuan tersebut tanpa membebankan kewangan anda. Di sini, anda boleh bermula dengan belian satu gram emas setiap kali pembelian (Harga emas Public Gold hari ini adalah RM185/gram). Kumpulkan gram emas ini untuk ditukarkan kepada dinar emas. Berat satu dinar emas adalah 4.25 gram, Anda boleh merancang pembelian ini dan pada hari akad perkahwinan mas kahwin yang anda sediakan adalah berupa Dinar Emas.

Produk 1/2 Dinar Emas

Produk 1 Dinar Emas

Produk 5 Dinar Emas

Produk 10 Dinar Emas

No comments:

Post a Comment