Tuesday, June 21, 2016

PELABURAN EMAS; TIDAK ADA JALAN PINTAS

Membeli emas sebagai pelaburan perlu mengambil masa panjang, serta kesabaran. Melihat pada harga semasa mendapati logam berharga ini harganya semakin meningkat dari masa ke semasa. Walaupun harganya kadang-kadang turun tetapi kenaikan harga mengatasi harga yang turun. Ini disebabkan oleh Nilai matawang kita semakin menurun nilainya menjadikan emas semakin meningkat nilainya.

Graf perbandingan Nilai USD berbanding Nilai Emas

Bukan sahaja emas, bagi saya semua pelaburan dan perniagaan yang sah dan normal memerlukan masa. Bila ada yang berminat untuk menjadikan emas sebagai pelaburan pelaburan tetapi menghendaki keuntungan yang segera. Jawapan ikhlas saya setakat ini TIDAK BOLEH.

Tawaran pelaburan emas yang menjanjikan pulangan yang amat besar

Jika ada yang menawarkan pulangan yang lumayan dalam kadar yang segera pada saya itu skim cepat kaya. Skim-skim ini seingat saya sangat subur kalau tak silap saya pada tahun 2012 dan pada tahun 2015 skim-skim ini kebanyakan telah gulung tikar bersama-sama duit pelabur berpuluh-puluh juta ringgit, malah mungkin ratusan juta ringgit yang hangus. Hasrat pelabur untuk mendapat durian runtuh dari skim-skim ini hancur berkecai bila yang dijanjikan tidak diperolehi. Semua duit simpanan habis digunakan untuk melabur dalam skim-skim ini. Ada sesetengah mangsa membuat pinjaman peribadi di institusi-institusi kewangan kerana tertarik dengan pulangan lumayan yang bakal diperolehi nanti. Malah yang lebih menyedihkan lagi ada yang terkena lebih dari sekali, tak serik-serik.

Keratan Akhbar; pelabur emas berputih mata
Laburlah wang anda dalam skim-skim ini jika mahukan pulangan segera. Itu pun jika anda bernasib baik tidak tersontot. Hubungi saya jika anda ingin melabur dalam skim-skim ini, insyaallah saya boleh bagi senarai panjang syarikat-syarikat yang menawarkan pulangan segera. Sebahagiannya telah dipaparkan di laman web BNM. Ada yang diklasifikasikan Skim Cepat Kaya dan ada dalam antaranya masih dalam senarai watchlist. Boleh layari laman web Bank Negara Malaysia atau berhubung terus. Pendek kata tiada jalan pintas untuk jadi kaya segera kecuali dengan jalan tidak betul. Ataupun anda bertuah kerana menjadi Ahmad Albab ke 2. Pilihan di tangan anda.

No comments:

Post a Comment